- Hem
- Kundservice
- Registrera retur / Reklamation
Registrera retur / Reklamation
Så skapar du en retur eller reklamation - Steg för steg
Retur i butik – Ta med dig skorna som du vill returnera till någon av våra butiker och visa upp QR-koden som finns längst ner i din orderbekräftelse. Retur till butik är kostnadsfritt.
Retur till e-handeln – Registrera din retur via länken nedan. Vid retur till e-handeln debiteras 19 kr. Du anger ditt ordernummer som du hittar i orderbekräftelsen och din e-post. När registreringen av din retur är klar får du en QR-kod via mejl eller i PostNords app som du visar upp hos ombudet när du lämnar in paketet.
Reklamation – Du kan reklamera i någon av våra butiker eller via länken nedan. Vid reklamation via e-handeln anger du ditt ordernummer som du hittar i orderbekräftelsen och din e-post. Vid reklamation i butik visar du upp din orderbekräftelse.
Om du gjort din beställning innan 1/12 2022 behöver du kontakta vår Kundservice för en reklamationsbedömning.
1.

Packa skorna och tejpa igen paketet noggrant. Använd gärna samma emballage som skorna skickades i vid returen.
2.

Besök valfritt PostNord-ombud och uppvisa din QR-kod. De skriver då ut returetiketten, som skall klistras över tidigare etikett på paketet, och PostNord tar emot returen.
3.

När vi mottagit och hanterat din retur på vårt lager kommer du att få ett mejl som bekräftar detta. Returbeloppet återbetalas till samma betalsätt du använt på din order.