- Hem
- Kundservice
- Frågor och svar
Frågor och svar

Order och Beställning
Vi kan tyvärr inte lägga till en rabattkod i efterhand. Vi kan istället makulera din order innan den är skickad så att du sedan kan lägga en ny order och på så sätt använda rabattkoden.
När du slutfört din beställning får du en bekräftelse direkt på skärmen. Direkt efter ordern är slutförd mejlas en beställningsbekräftelse till dig som bekräftar att vi mottagit din beställning. Om du inte mottagit vårt mejl kan det vara fel mejladress som är registrerad eller att bekräftelsen sorterats som skräppost. Du kan logga in på Klarna för att se om ditt köp finns registerat där. Om du misstänker att beställningsbekräftelsen skickats fel behöver du kontakta oss och vi kan då ändra mejladressen på din order.
I kassan under fliken "Använd presentkort" fyller du i presentkortsnumret på 16 siffror utan mellanslag. I rutan under fyller du sedan i pinkoden som står med i mejlet du mottagit. Tryck sedan på aktivera. Om du har ett fysiskt presentkort står presentkortsnumret på baksidan och du behöver skrapa den grå rutan för att få fram pinkoden.
Vi kan makulera din order innan den är skickad men tyvärr har vi ingen möjlighet att genomföra några orderändringar.
Vi kan avbryta din order så länge den inte hunnit skickas från oss. Kontakta vår kundservice via mejl med ditt ordernummer så kontrollerar vi om det är möjligt att avbryta ordern. Har du mottagit en orderbekräftelse betyder det att din order är skickad. Då är du välkommen att returnera ditt paket så snart du mottagit det. Du kan returnera i valfri butik eller skicka tillbaka paketet till oss.
KLARNA
Med Klarna Checkout kan du betala via faktura, delbetalning, Swish, kort och direktbetalning via din bank. Väljer du faktura har du 30 dagar på dig att betala din order.
PRESENTKORT
Om du har ett presentkort eller värdebevis kan du betala hela eller en del av din order med det. Täcks inte ordersumman av värdet på presentkortet så får du välja ett annat betalsätt för det resterande beloppet. Vid en eventuell retur sker även återbetalning av summan som betalades med presentkort till ett digitalt presentkort.

Butik
Ordinarie pris är alltid samma i butik och på vår e-handel. Priserna kan dock skilja mellan butik och e-handel beroende på webberbjudanden, lokala erbjudanden och lagersaldo. Till exempel så kan en fysisk butik välja att sänka priset på en specifik produkt om de har få par kvar, samtidigt som en annan fysisk butik eller e-handelsbutiken har det centralt satta försäljningspriset. Det pris som visas på hemsidan gäller vid köp online.
Det går bra att besöka valfri DinSko-butik för att byta. Vid byte i butik behöver du uppvisa QR-koden som finns i din orderbekräftelse. Om skorna du önskar byta till inte finns i butikens sortiment kan de hjälpa dig att göra en beställning fraktfritt med leverans hem till dig av Early Bird.
Du är välkommen att kontakta butiken via telefon. För snabbare hjälp, vänligen uppge vilket artikelnummer skorna har som du vill lägga undan så hjälper personalen dig. Du hittar telefonnummer och öppettider till våra butiker här.
Vänligen besök valfri DinSko-butik för en reklamationsbedömning. Ta med ditt kvitto och skorna så hjälper personalen dig med en bedömning av skadan. Om du saknar ditt kvitto kan kontoutdrag uppvisas för att styrka ditt köp. Vid uppvisande av kontoutdrag gäller aktuellt försäljningspris om du väljer att byta till ett nytt par. Vid retur kommer du få ett tillgodokvitto som kan användas både i butik och online.
Om du betalat din order med kort behöver du besöka någon av våra butiker för en retur. Vänligen ta med skorna och ditt kvitto. Om du har valt något av våra andra betalsätt så kan du registrera du din retur på skorna här. När returen är registrerad får du ett mejl som innehåller en QR-kod. Uppvisa QR-koden hos ditt PostNord-ombud så skriver de ut returetiketten som ska fästas på paketet. Så snart vi mottagit och åtgärdat din retur får du en bekräftelse via mejl.
Du är välkommen att besöka valfri DinSko-butik för ett byte/retur. Ta med skorna och ditt kvitto. Öppet köp gäller i 60 dagar. Är du medlem och registrerat ditt köp finns ditt kvitto digitalt i butikens kassasystem.
All information kring öppettider, adress och telefonnummer till våra butiker hittar du här.

Hållbarhet
Våra WP skor har ”vattentäta” membran som enligt internationella standarder tål minst 15,000 flex, vilket innebär 15.000 steg i vatten.
Nej, vi accepterar inga produkter, material eller accessoarer i PVC.
Nej, enligt vår RSL (restriktionslista för kemikalier) får nickel ej förekomma i våra metalldetaljer. Det betyder att nickel ej får användas i produktionen.
Ja, våra egenproducerade skor i textil och syntet är helt fria från animaliska komponenter, både vad gäller material och lim.
Vi accepterar bara skinn och päls från djur som är uppfödda för köttproduktion och där skinnet eller pälsen är en biprodukt. Vi accepterar inte skinn eller päls från katter, hundar, karakul-lamm/får som blivit utsatta för mulesing.
Vi har upprättat riktlinjer som säger att det skinn som används i våra produkter ska komma från garverier som auditerats enligt Leather Working Groups (LWG) standard. Det innebär att de kontrolleras regelbundet av oberoende, certifierade revisorer, där arbetsvillkor, miljöaspekter och kemikalieanvändning är några av delarna som undersöks.
I vår hållbarhetsrapport berättar vi hur vi arbetar med att säkerställa våra hållbarhetskrav i vår leverantörskedja. Läs gärna mer där!
Inför och under produktion gör vi varje säsong tester av både material och färdiga produkter för att se till att kraven i vår restriktionslista (RSL) är uppfyllda. Testerna utförs av externa ackrediterade laboratorier i både Asien och Europa.

Leverans
EARLY BIRD POSTLÅDELEVERANS 39:-
Early Bird skickar ett sms med en spårningslänk när paketet är på väg. Du får en smsbekräftelse när paketet levererats i din brevlåda eller utanför dörren.
EARLY BIRD HEMLEVERANS KVÄLL 79:-
Early Bird skickar ett sms med en spårningslänk när paketet är på väg. Paket levereras på kvällen, vardagar kl. 17.00–22.00 till dörren eller personligen, med eller utan kvittens. Early Bird bekräftar kontaktfri leverans med en bild på levererat paket. Mottagaren behöver inte vara hemma om leveransen inte kräver kvittens. Early Bird gör två leveransförsök, sedan går paktet i retur till e-handlaren.
POSTNORD PAKETBOX 49:-
Du kan själv spåra paketet via PostNords app. När paketet finns att hämta i paketboxen får du avisering via sms och i appen. För att öppna paketboxen identifierar du dig med BankID i deras app.
POSTNORD UTLÄMNINGSSTÄLLE 49:-
Du kan själv spåra paketet via PostNords app. När paketet finns att hämta ut hos ombudet får du avisering via sms och i appen. För att hämta ut ditt paket identifierar du dig med BankID i deras app eller tar med giltig legitimation och uppger din kod för att hämta ut ditt paket.
För att paketet ska kunna levereras behöver du vara skriven på adressen som registrerats på ordern. Om paketet inte kan levereras kommer det istället att lämnas hos ditt närmaste Bring-ombud.
Ditt paket finns hos ombudet/paketskåpet i 7 dagar innan det skickas tillbaka. Om du har valt leverans till ett PostNord-ombud kan du kostnadsfritt förlänga liggtiden hos ombudet ytterligare 7 dagar i PostNords app.
PAKETSKÅP: Med PostNord-appen kan du spåra ditt paket och se när det finns att hämta. Vänligen besök paketskåpet, gå in i appen och legitimera dig med Mobilt BankID. För att boxen ska öppnas behöver du även aktivera bluetooth. Klicka sedan på "Öppna luckan" i PostNords app.
OMBUD: I PostNords app kan du spåra paketet och även se paketets försändelse-ID. För att hämta ut paketet hos ombudet behöver du uppvisa giltig legitimation och ange de 4 sista siffrorna i försändelse-IDt.
Paketet ligger kvar hos ombudet/paketskåpet i 7 dagar från att det levererats. Hämtas beställningen inte ut så skickas den tillbaka till oss och en avgift på 175:- debiteras då för uppkomna hanteringskostnader, så som expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt, returbehandling och insortering på lager.
Ja, det går bra att välja en annan leveransadress än den adress som är angiven på betalningsuppgifterna.

Medlem
Om du får ett felmeddelande när du försöker logga in/bli medlem är du välkommen att kontakta oss här. För att vi lättare ska kunna hjälpa dig vidare får du gärna skicka med en bild på felmeddelandet och de uppgifter du önskar registrera/logga in med.
För att ta del av ett medlemspris behöver du vara inloggad när du slutför din beställning. Ange din rabattkod i kassan för att ta del av medlemspriset. Kan inte kombineras med andra erbjudanden.
Du är välkommen att kontakta oss här så hjälper vi dig med detta. Glöm inte att ange de uppgifter som är registrerade på ditt medlemskap just nu samt mejladressen du önskar byta till så kan vi hjälpa dig att ändra.
När du registrerat dig som medlem via hemsidan skickas ett välkomstmejl till dig. Det kan ta några minuter innan mejlet når din inkorg. Mejlet innehåller en rabattkod som ger dig 10% på ditt första köp online. Kan inte kombineras med andra erbjudanden. Registrerar du dig i butik får du 10% på ditt första köp i butik.
Vid köp via hemsidan behöver du vara inloggad för att köpet ska registreras. Vid köp i butik får du uppge ditt mobilnummer eller uppvisa legitimation för att ditt köp ska registreras på ditt medlemskap.
För att skicka en återställningslänk fyller du i din mejladress här och väljer sedan ”Glömt lösenord”.
För att kunna erbjuda dig som medlem det allra bästa kommer du få personligt anpassad kommunikation baserat på köphistorik samt dina val och preferenser. Utskicken kan innehålla nyheter, medlemspriser, exklusiva erbjudanden, produktrekommendationer, inspiration och råd.
Erbjudanden skickas regelbundet ut via mejl till aktiva medlemmar. Kontrollera gärna så rätt mejladress är registrerad på ditt medlemskap under ”Min profil”. Vill du ändra din mejladress är du välkommen att kontakta oss här. Glöm inte att ange de uppgifter som är registrerade just nu samt mejladressen du önskar byta till så kan vi hjälpa dig att ändra.

Produkter
När du sökt upp artikeln finns det en flik lite längre ner som heter "Hitta i butik". I rullistan kan du byta stad och välja butik för att få fram vilka storlekar som finns i deras lager. För att se aktuellt lagersaldo är du välkommen att kontakta oss.
Tyvärr har våra butiker ingen möjlighet att skicka skor mellan varandra eller direkt till ditt närmsta postombud. Om du önskar skorna behöver du därför besöka en av butikerna som ser ut att ha artikeln kvar i lager. Vi rekommenderar i så fall alltid att kontakta berörd butik innan besök för att se så lagersaldot stämmer. Du hittar kontaktuppgifter till våra butiker här.
På de flesta av våra skor finns innermått utskrivet per artikel. När du valt storlek på den artikel du önskar köpa får du fram vilket innermått storleken har. Ett barns fot växer ständigt och för att få plats att växa bör innermåttet vara 1,5-2 cm större än foten. Gäller det ett par ballerina eller sandaler som man har en kortare period, så kan man ta en storlek enbart med några millimeters växtmån. Är du osäker på vilken storlek du ska välja så kan du beställa flera storlekar och sedan returnera det som inte passar.
Sortimentet kan skilja sig något åt mellan e-handeln och butik. En artikel kan exempelvis vara slutsåld på e-handeln, men fortfarande finnas kvar i våra fysiska butiker. För att se aktuellt lagersaldo är du välkommen att kontakta oss här.
Lamporna i skorna håller i minst 500 000 steg. Detta beror på att batterierna är utformade för att hålla längre än skons livslängd.
Batterierna är inbyggda i sulan på de blinkande skorna och det är därför inte möjligt att komma åt dem för ett byte.
Vi rekommenderar att du mäter dina fötter om du är osäker vilken storlek som kommer passa. Mät foten genom att ställa foten på ett papper med hälen intill väggen, markera vid din längsta tå och mät avståndet från papperskanten till markeringen. Lägg på 0,5-1,5 cm beroende på vilken rörelsemån du vill ha (vanligt är 1 cm extra). På de flesta av våra artiklar är innermåttet angivet för varje storlek. Här hittar du även vår storleksguide där du kan utläsa vilken storlek som bör passa. Skulle storleken du beställt inte passa är du alltid välkommen att göra ett byte i någon av våra butiker eller en ny beställning via hemsidan.

Byte, Retur och Reklamation
Vi genomför inte några byten utan önskar du en ny vara/storlek är du välkommen att lägga en ny beställning. Tänk på att du inte kan kombinera eventuella erbjudanden på din ursprungliga order med ditt nya köp. Det går även bra att besöka valfri DinSko-butik för att byta, om skorna du önskar byta till inte finns i butiken kan personalen hjälpa dig att lägga en beställning på dem. Vid byte i butik behöver du uppvisa din orderbekräftelse.
Vi har fria returer och 60 dagars öppet köp även på rean. Här registrerar du retur på skorna du vill skicka tillbaka. När returen är registrerad får du ett mejl som innehåller en QR-kod. Uppvisa QR-koden hos ditt PostNord-ombud som skriver ut returetiketten som ska fästas på paketet. Så snart vi mottagit din retur och åtgärdat den får du en bekräftelse via mejl. Återbetalning sker till samma betalsätt du använt på din order. Det går även bra att returnera i valfri DinSko-butik. Vid retur i butik behöver du uppvisa din orderbekräftelse.
Så snart din retur hanterats får du en bekräftelse på detta via mejl. Återbetalning görs sedan av Klarna till samma betalsätt som valdes vid beställningen. Om du har betalat med presentkort återbetalar vi alltid summan till ett nytt presentkort vid retur. Det nya presentkortet skickas till dig via mejl från noreply@retain24.com med ditt presentkortsnummer och pinkod.
Här registrerar du retur på skorna du vill skicka tillbaka. När returen är registrerad får du ett mejl som innehåller en QR-kod. Uppvisa QR-koden hos ditt PostNord-ombud som skriver ut returetiketten som ska fästas på paketet. Så snart vi mottagit din retur och åtgärdat den får du en bekräftelse via mejl. Det går även bra att returnera i valfri DinSko-butik. Vid retur i butik behöver du uppvisa din orderbekräftelse. Vi erbjuder fria returer till butik. Retur till e-handeln 19 kr. Vi har 60 dagars öppet köp.
Alla returer som skickas via ombud kommer till vårt centrallager i Varberg.
Du är välkommen att registrera din reklamation här. Vi kommer efter din registrering att göra en reklamationsbedömning av skorna. Det går även bra att besöka valfri DinSko-butik för en reklamationsbedömning. Vid reklamation i butik behöver du uppvisa din orderbekräftelse. Om du gjort din beställning innan 1/12 2022 är du välkommen att kontakta oss här för en reklamationsbedömning.

Skovård
Att ta hand om läderskorna gör du i tre steg, lika enkla som logiska. Först tar du bort smutsen, därefter lägger du på någon form av kräm, vax eller lotion för att sedan avsluta med att impregnera utsidan och spraya skodeodorant på insidan.
En sko i mocka eller nubuck är enkel att hålla snygg och behöver inte mer skötsel än en vanlig lädersko. Först tar du bort smutsen, därefter sprayar du med en renovator för att sedan avsluta med att impregnera utsidan och spraya skodeodorant på insidan.
Att ta hand om textilskorna gör du i tre steg. Först tar du bort smutsen med en rengöring, impregnera sedan utsidan och spraya skodeodorant på insidan. Vid behov använda skofärg för att fräscha upp textilmaterial och sulkant.
Att ta hand om skorna gör du i tre steg. Först tar du bort smutsen, därefter lägger du på någon form av kräm, vax eller lotion för att sedan avsluta med att impregnera utsidan och spraya skodeodorant på insidan.
Att ta hand om skorna gör du i tre steg. Först tar du bort smutsen, därefter kan man putsa stövlarna med en putssvamp avsedd för gummi för att sedan avsluta med att spraya skodeodorant på insidan.
Med ett par väl valda iläggsulor får du ut mer av dina skor. Här hittar du värmande sulor i fleece och ull, mjuka skinnsulor för ökad komfort och stöttande sulor med stötdämpning som skonar både fötter och knän. Beroende på sulans funktion kommer de som helsulor eller halvsulor. En liten investering med stor påverkan i varje steg – unna dig själv att par smarta och sköna skosulor av hög kvalitet. Via länken nedan kommer du till vårt utbud av sulor och mer information kring de olika produkterna.
Shoppa slitstarka och snygga skosnören för alla typer av skor. Ladda upp med skosnören till dina favoritskor och var redo! Upptäck också en variation av snören i olika längd, runda eller platta och i olika färger – handplocka dina skosnören för en unik look! Via länken nedan kommer du till vårt utbud av skosnören och mer information kring de olika modellerna.
Skona både fötter och skor med hälskydd som du enkelt lägger i skon och tar ur när du inte behöver det. Hälskyddet ger minskad friktion och skydd för bakkappan på skon. Här hittar du också hälkuddar och fotstöd som höjer upp foten och ger ett skönt steg samt motverkar skav mot ankel och häl. Via länken nedan kommer du till vårt utbud av hälkuddar och fotstöd och mer information kring de olika produkterna.
När du enkelt vill rengöra eller putsa upp dina skor så är en skoborste ovärderlig. I vårt sortiment av skoborstar finner du applikationsborstar för att göra det lätt och smidigt att använda skokräm för putsning av läder- och mockaskor eller för annan rengöring av alla typer av skor. Via länken nedan kommer du till vårt utbud av skoborstar och mer information kring de olika produkterna.
Se till att ha ett skohorn nära skohyllan så slipper du krångel och krökt rygg. Och med extra långt skaft blir det ännu smidigare att glida i skon utan att behöva böja dig. Det vackra naturfärgade träet och läderremmen att hänga skohornet gör att du gärna låter det hänga framme. Här hittar du också fräscha fotsprayer för bara fötter. Via länken nedan kommer du till vårt utbud av skohorn och andra produkter inom skovård samt mer information kring dessa.