Early Bird Postlådeleverans – Early Bird skickar ett sms med en spårningslänk när paketet är på väg. Du får en smsbekräftelse när paketet levererats i din brevlåda eller utanför dörren. Leveransen kräver att adressen måste vara korrekt, ex. att ditt namn står på dörren eller att korrekt c/o är angivet. Om paketet inte kan levereras kommer det istället att lämnas hos ditt närmaste Bring-ombud.
PostNord Paketbox - Du kan själv spåra paketet via PostNords app. När paketet finns att hämta i paketboxen får du avisering via sms och i deras app. För att öppna paketboxen identifierar du dig med BankID i appen. Du behöver därför ingen kod.
PostNord Ombud - Du kan själv spåra paketet via PostNords app. När paketet finns att hämta ut hos ombudet får du avisering via sms och i deras app. För att hämta ut ditt paket identifierar du dig med BankID i deras app eller tar med giltig legitimation och uppger din kod för att hämta ut ditt paket. Vid uthämtning med bud krävs både mottagarens och budets legitimation. Paketet ligger kvar hos ombudet i 7 dagar innan det returneras tillbaka till oss.
OBS! Vid leverans till PostNords ombud kan du som mottagare förlänga sista datumet för uthämtning till totalt 14 dagar utan extra kostnad. Detta görs via PostNords app.
Viktigt att tänka på:
Kolla alltid att ditt mobilnummer och adress stämmer innan du lägger din order. Du behöver ett korrekt mobilnummer för att få aviseringar och inte missa ditt paket!
Svanenmärkta leveranser
Vi arbetar aktivt med att minska våra miljöavtryck och därför är alla våra leveransalternativ Svanenmärkta. Det innebär att transporten uppfyller höga krav på hållbarhet och klimatpåverkan.