- Hem
- Kundservice
- Köpinformation
- Reklamation
Reklamation
Reklamationsrätten gäller i tre år från inköpsdatum och du har enligt gällande konsumentskyddslagstiftning rätt att reklamera felaktiga produkter inom denna tiden. Reklamationer som utförs inom två månader från det att felet upptäcks anses alltid ha lämnats inom lämplig tid.
Så här reklamerar du
- Registrera din reklamation här. Gäller för beställning efter 1/12 2022. Har du lagt din beställning tidigare är du välkommen att kontakta oss via vårat kontaktformulär för en reklamationsbedömning.
- Kundservice gör en bedömning utifrån dina bilder och återkommer dig via mejl helgfri vardag.
- Vid en godkänd reklamation ersätter vi dig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi eftersträvar att detta sker inom en vecka efter godkänd reklamation.
Det går även bra att besöka valfri DinSko eller Skopunkten-butik för en reklamationsbedömning, vid reklamation i butik behöver du uppge ditt ordernummer.
Vid köp gjorda i fysisk butik är det inte möjligt att returnera eller reklamera en vara till e-handeln.
Vi följer gällande konsumentköplag.
Tillämplig lag och tvist
Dessa villkor och eventuella tvister som uppkommer i samband med villkoren vid användning av e-handelsbutiken, eller med köp på e-handelsbutiken, regleras av svensk lag.
Vid reklamationer och eventuell tvist som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se, eller Box 174, 10123 Stockholm. Vi Följer alltid deras rekommendationer.
Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: https://ec.europa.eu/odr. Villkoren tolkas i enlighet med svensk lag.