Retur
Vi hoppas såklart att du ska bli nöjd med din beställning hos oss. Om du vill returnera en produkt så har du alltid rätt att göra detta genom att använda dig av ångerrätten eller öppet köp.
60 dagars öppet köp gäller från det datum då du mottagit din beställning. De produkter som du returnerar ska vara i nyskick (oanvända och i originalförpackning). Om skorna inte i säljbart skick eller är använda så skickas varan tillbaka till dig. På presentkort gäller inte öppet köp.
För att returnera en produkt och få full ersättning behöver skorna som returneras vara i nyskick och endast hanterad i den mån som krävs för att fastställa varans funktion och egenskaper. Du får självklart prova ett par skorna inomhus, men om de är använda i större utsträckning och du använder dig av ångerrätten (retur inom 14 dagar) har vi rätt att dra av en summa på beloppet som återbetalas. Avdraget motsvarar då den värdeminskning som uppstått i jämförelse med det ursprungliga värdet i nyskick.
Skorna får endast vara provade inomhus vid en retur inom tiden för öppet köp (60 dagar). Om skorna är använda utomhus eller inte är i nyskick, så skickas skorna tillbaka till dig.
Vi erbjuder fria returer till e-handeln (0 kr).
Alla returer lämnas till valfritt PostNord-ombud.
Om du vill beställa en annan vara/storlek är du välkommen att returnera skorna som inte passar tillbaka till oss och sedan lägga en ny beställning på artikeln/storleken du vill ha istället. Observera att det inte är möjligt att kombinera ett nytt köp med ett tidigare köps eventuella erbjudande.
För att registrera din retur klicka här.
Efter att du registrerat din retur skickas en QR-kod till dig via mejl. Uppvisa QR-koden hos ditt PostNord-ombud som skriver ut returetiketten som ska fästas på paketet.
Fria byten och returer i butik
I våra fysiska butiker gör du smidigt, kostnadsfritt och enkelt en retur eller byte. Passa på att returnera alla produkter som inte passar vid samma tillfälle. Finns skorna inte i lager i butiken kan butikspersonalen hjälpa dig att lägga en ny order på skorna som du vill byta till.
Om du endast vill returnera är du välkommen att besöka valfri av våra butiker DinSko eller Skopunkten.
Klicka här för att hitta din närmaste butik.
Viktigt! Du behöver uppvisa din orderbekräftelse som är ditt kvitto i butiken.
Återbetalning
Efter att din retur blivit hanterad görs återbetalning av Klarna, det kan dock dröja upp till 14 dagar innan återbetalningen är dig tillhanda. Vid en retur av hela din beställning återbetalas hela orderbeloppet till dig. Ingen returavgift tillkommer.
Om du har valt att betala med presentkort så får du återbetalning till presentkort.
Vid frågor eller problem gällande din faktura, vänligen kontakta kundservice på Klarna.
Telefon: 08-120 120 10.
Du kan alltid logga in för att se dina fakturor och köp på https://app.klarna.com/login.